چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۳

وام مسكن براي خريداران خارجي در تركيه

۷ بازديد

وام مسكن براي خريداران خارجي در تركيه

اگر براي زندگي و كار ميخواهيد به تركيه برويد، بهترين شهر استانبول مي باشد. اگر بتوانيم به صورت قانوني كالاهاي آنها را در مناطق آزاد ارس يا ماكو بياوريم، ديگر ارز از كشور خارج نميشود و آنها با سرمايهگذاري خودشان به ايران خواهند آمد. به اين ترتيب ايرانيهايي كه با قصد كسب سود به تركيه رفتند و ارز از كشور خارج كردند، اكنون با خسارت شديدي مواجه شدهاند. در گذشته اگر كسي قصد خريد در تركيه را داشت بايد همسر تركيهاي اختيار ميكرد يا ملك موردنظر را به نام يك فرد ترك خريداري ميكرد و بعد از وي وكالت ميگرفت كه موج كلاهبرداريهاي ملكي در اين زمان اتفاق افتاد. به همين دليل موج تقاضا براي سرمايهگذاري ملكي در تركيه افزايش يافته است. ابراهيمي به بحران مسكن تركيه اشاره كرد و ادامه داد: پس از ناآرامي در كشورهاي عربي مهاجران زيادي وارد تركيه شدند، از سوي ديگر قيمت مسكن در تركيه به دليل ارزان بودن مورد توجه كشورهاي اروپايي قرار گرفت و در اين راستا اردوغان رئيسجمهور اين كشور ميزان سرمايهگذاري به منظور اقامت در تركيه را از 500 هزار دلار به 250هزار دلار كاهش داد. از سوي ديگر بايد توجه داشت جنگ تركيه با كردهاي سوريه موجب نارضايتي داخلي اين كشور شده و 15 ميليون كرد تركيه تهديدي براي سياستهاي دولت مركزي است.

{ تركيه خريد ملك|خانه تركيه خريد|خريد خانه تركيه}

خانه خريدن در تركيه توليدات اين كشور ۵۰درصد ارزانتر از پوشاك داخلي است ضمن آنكه كيفيت و طراحي به مراتب بهتري دارد. وي ادامه داد: با وجود دلار ۱۱ هزار توماني، اما باز هم تفريحات و اقامت در اين كشور بسيار ارزانتر از ايران است، ضمن آنكه علاوه بر تفريح، بحث خريد مخصوصا پوشاك نيز مطرح است. بنابيان با بيان اينكه مسؤولان كشور براي گردشگري بايد اقدامات ويژهاي انجام دهند تا تفريحات مناسبي كه در كشورهاي ديگر وجود دارد در ايران قابل استفاده باشد، گفت: هزينه گردشگري در ايران بسيار بالاست، به همين دليل برخي افراد، تركيه را براي گردشگري انتخاب ميكنند. محبوبترين شهرهاي اين كشور براي خريد خانه در بين خارجيها عبارتند از استانبول با ۴۴.۳ درصد از سرمايهگذاري خارجي كه در املاك و مستغلات سرمايهگذاري ميكنند و آنتاليا با ۲۱.۲ درصد از سهم كه از كل به خود اختصاص دادهاند. رئيس خانه اقتصاد و تجارت ايران و تركيه با اشاره به اينكه تركيه از فرصت ورود مهاجران استفاده كرد و قوانين خود را در مورد خريد ملك توسط خارجيها تغيير داد، تاكيد كرد: اكنون برخي شركتها و افراد با دريافت پول از مردم اقدام به كلاهبرداري ميكنند، در صورتي كه ابتدا مداركي را نشان ميدهند كه متقاضي به عملكرد آنها اعتماد كند.

كامي با بيان اينكه تركيه براي جذب سرمايه خارجي، حداقل ميزان سرمايهگذاري را پايين آورده است، گفت: تركيه در گذشته حداقل سرمايهگذاري 500 هزار دلار را براي خريد ملك و اعطاي اقامت به خارجيها در نظر داشت، اما يكباره اين رقم را به 250 هزار دلار كاهش داد يعني نصف كرد. نكته جالب در خصوص خريد املاك و مستغلات در تركيه اين بود كه متقاضيان و سرمايه داران خارجي بدون استثناء ملزم به اخذ مجوزهاي امنيتي و نظامي بودند و همين امر موجب بروز تعويق و تأخير قابل توجهي در پروسه خريد ملك در تركيه و در بيشتر موارد سبب ايجاد دلسري و حتي انصراف متقاضيان مي شد. آنتاليا از لحاظ توسعه گردشگري در سال هاي اخير پيشرفت چشمگيري داشته و سرمايه گذاري هاي زيادي در اين شهر انجام شده است. با آب و هوايي مطبوع و سواحلي زيبا است كه صنعت گردشگري و توريسم آن در سطح جهان بر سر زبان ها افتاده است. زندگي در هر كشوري مسلما خوبي ها و بدي هايي دارد. از اين رو برخي از ايراني ها با توجه به اينكه كشورهاي تركيه، قبرس و دوبي شرايط بسيار آسانتري براي سفر دارند براي دريافت اقامت به اين كشورها رو آورده اند.

{خريد منزل در تركيه|خريد خانه در تركيه|خريد مسكن در تركيه}

تا به امروز در شهر آلانيا بيشتر از بيست هزار شهروند خارجي سكونت دارند، ( در اين شهر ملك يا خانه خصوصي دارند) به همين دليل زندگي براي اتباع خارجي در اين شهر بسيار آسان تر از گذشته شده است. البته افرادي كه در طول سالهاي گذشته در اين بخش سرمايهگذاري كردند، زيانهايي را متحمل شدند و ارزش ملكشان بسيار پايين آمد. بنابراين منطقه نارلي دره ازمير مناسب افرادي است كه به دنبال اجاره ويلا در مناطق خوش آب و هواي ازمير هستند. بنابيان درباره علت مهاجرت برخي ايرانيها به تركيه تصريح كرد: در بهترين منطقه استانبول، آپارتمان با قيمت 250 هزار دلار (كمتر از سه ميليارد تومان) قابل خريد است، اما با سه ميليارد تومان در بهترين نقطه تهران نميتوان آپارتمان خريد. توجه كنيد انجام برخي از اين مراحل در حدود چند ماه زمان بر است. در تصوير زير ميتوانيد نقشه مناطق مختلف شهر ازمير را مشاهده كنيد. دومين شهر بزرگ تركيه و پايتخت اين كشور، آنكارا است كه ميانگين قيمت خريد ملك به ازاي هر مترمربع در حضور 1100 لير (حدوداً 4 ميليون تومان) است. رضا كامي، رئيس اتاق بازرگاني ايران و تركيه در اين باره به آمارهايي كه از سوي تركيه منتشرشده، اشاره و تصريح كرد: ميزان تقاضاي خريد ملك در تركيه توسط ايرانيها در ششماهه ابتدايي امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، يك و نيم برابر شده است. 

منبع: خريد ويلا در تركيه

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.